ISLAM AGAMA SYUMUL

FIRMAN ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA; "Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kalian ke dalam Islam secara keseluruhan, dan janganlah kalian mengikuti langkah-langkah syaithan, kerana sesungguhnya syaithan itu adalah musuh yang nyata bagi kalian." [TMQ AL-BAQARAH(2):208]

MASA ITU EMAS

MUSLIHAT LAWATAN BUSH KE TIMUR TENGAH

Umat Islam tidak mungkin melupakan segala kezaliman yang telah dilakukan oleh Bush dan regimnya. Merekalah sebenarnya yang telah bertanggungjawab ke atas semua pembunuhan kejam ke atas umat Islam ketika menceroboh Iraq dan Afganistan yang telah menyebabkan beribu-ribu nyawa terkorban. Isteri kehilangan suami, anak kehilangan ayah dan menjadi yatim piatu. Bush dan sekutunya juga telah memenjarakan ratusan orang di penjara Guantanamo dan menyeksa sebilangan besar rakyat Iraq di penjara Abu Ghraib tanpa bukti yang kukuh. Jadi, untuk apa Bush datang lagi ke Timur Tengah? Luka ke atas tubuh umat Islam masih berdarah dan kehadirannya hanya menambah kepedihan yang sedia ada.

Kami melihat kehadiran Bush ke Timur Tengah adalah untuk memastikan hubungan yang telah dibina dengan regimnya di Timur Tengah terus terjalin agar segala kepentingan yang dibina selama memegang jawatan Presiden Amerika akan terus terpelihara.

Lawatannya kali ini bukanlah untuk menyokong usaha damai kerana masa pemerintahannya sudah pun hampir tamat, tetapi ia adalah untuk berbangga dengan kejayaannya membina kepentingannya di Timur Tengah. Ianya merujuk kepada ‘kejayaannya’ memenuhi masa pemerintahannya dengan perang dengan menjadikan Afganistan dan Iraq sebagai mangsa justeru menjadikan perniagaan senjatanya terus berkembang maju. Seorang peniaga di Ramallah berkata : ”Senjata-senjatanya digunakan untuk membunuh anak-anak kita dan dia tidak layak menjadi menjadi orang tengah rundingan”.

Pada masa akhir penggal pemerintahannya ini, amat jelas ketua pengganas no satu di dunia ini ingin berusaha mengukuhkan pengaruhnya di Timur Tengah dengan mempergunakan pelan damai di Palestin. Dia ingin bersara sebagai penyokong kuat Israel dengan mengiktiraf kem-kem tahanan di Gaza dan Tebing Barat. Kaum Muslimin serantau dan di seluruh dunia harus sedar semua muslihat ini dan menyuarakan penentangan kita terhadap lawatan Bush ini.

Bush membandingkan Tembok pemisah yang didirikan oleh Israel seperti Tembok Berlin padahal ia tidak sama. Dia memberi harapan palsu kepada rakyat Palestin dan pada masa yang sama memberi kata sokongan kepada Israel.

Harapan pada sidang damai telah lama sampai ke penghujungnya, kini hanya menantikan tertegaknya Khilafah Islamiyyah yang akan menyapu bersih kekuasaan Amerika dan Israel daripada bumi Palestin, InsyaAllah.


Sumber : mykhilafah.com & Kcom

0 comments:

Post a Comment



 

MENGENAL HIZBUT TAHRIR