ISLAM AGAMA SYUMUL

FIRMAN ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA; "Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kalian ke dalam Islam secara keseluruhan, dan janganlah kalian mengikuti langkah-langkah syaithan, kerana sesungguhnya syaithan itu adalah musuh yang nyata bagi kalian." [TMQ AL-BAQARAH(2):208]

MASA ITU EMAS


300,000 ORANG HADIRI JUMAAT TERAKHIR RAMADHAN DI MASJID AL-AQSA: GELORA SERUAN PENEGAKKAN KHILAFAH


300,000 ORANG HADIRI JUMAAT TERAKHIR RAMADHAN DI MASJID AL-AQSA: GELORA SERUAN PENEGAKKAN KHILAFAH



Syabab.Com - Sebuah sepanduk panjang terpasang di gerbang antara Masjid Al-Aqsa dan Kubah al-Haram asy-Syarif (Dome of the Rock). "Al-Khilafah...Al-Khilafah, wahai kaum Muslim, sesungguhnya ia kewajiban dari Tuhamu, tempat kemuliaan kalian, tempat mengalahkan musuh kalian, tempat membebaskan tanah kalian serta cahaya kebaikan dan keadilan di penjuru dunia," demikian tertulis dalam banner tersebut yang diapit dua gambar bendera Rasulullah Saw.


Sekitar 300,000 kaum Muslim Palestina hadir di sekitar komplek Masjid Al-Aqsa pada hari Jumaat terakhir (26/09/08) di bulan Ramadhan yang mulia ini. Pada hari yang mulia di bulan yang diberkati tersebut, tidak disia-siakan oleh Hizbut Tahrir Palestina untuk menggelorakan seruan penegakkan Khilafah di bumi Al-Quds tersebut.


Bendera Rasulullah berwarna putih tertulis di dalamnya syahadah tersebar di sekitar komplek Masjid Al-Aqsa semakin menyemarakkan suasana Jumaat di penghujung Ramadhan tahun ini. Podium-podium seruan Khilafah diletak di berbagai sudut, baik di luar Masjid Al-Aqsa, maupun di dalam Masjid.


Mereka tidak hanya menyerukan Khilafah, tetapi juga mempersiapkan akan tegaknya institusi pelindung kaum Muslim tersebut. Tidak aneh bila di depan Masjid Al-Aqsa terpampang banner raksasa tentang struktur Negara Khilafah dalam pemerintahan dan administrasi. Tertulis, "Struktur Negara Khilafah, Kewajiban Atas Penegakkannya" yang terdiri dari tiga belas struktur.


Secara bergilir-gilir, para Syeikh dan para pemuda anggota Hizbut Tahrir menyampaikan seruan dan pelajaran tentang Khilafah. Diantaranya, Syeikh Ismat Alhammouri, yang secara rutin memberikan pengajaran Khilafah di depan Masjid Al-Aqsa pada setiap Jumaat, juga tampil memberi peringatan. Kaum Muslim yang hadir mengerumuni serta meneliti setiap kata yang terlontar dari lidah setiap pembicara.


Di sudut lain, seorang Syeikh dari Hizbut Tahrir berdiri di atas tempat yang tinggi memberikan pelajaran dan seruan yang sama. Kelihatan bendera besar Liwa Rasulullah Saw dibentangkan di belakang beliau.


Di dalam Masjid Al-Aqsa, seruan yang sama juga disampaikan. Benar-benar, Jumaat terakhir Ramadhan ini, seakan-akan Khilafah dan Rasulullah hadir dalam suasana tersebut. Gelora Khilafah tersebut terus dilaungkan hingga malam hari. Seruan-seruan dan penjelasan mereka benar-benar menggetarkan setiap relung jiwa siapa saja yang mendengarkannya.


Di Masjid Al-Aqsa ini, perbincangan tentang Khilafah dan kewajibannya dilaungkan setiap Jumaat. Bahkan, para Muslimah juga ikut menggelorakan seruan Khilafah dengan kajian dan diskusi berkisar tentang Khilafah yang dilaungkan hampir setiap hari di sepanjang Ramadhan ini di Kubah Shakhrah (Dome of the Rock) Baitul Maqdis.


Subhaanallah, Janji Allah itu pasti, kekuasaan Islam benar-benar akan terwujud kembali. Seruan para pejuang Khilafah ini mengingatkan kita kepada Rasulullah Saw. yang tercinta, Beliau bersabda:


"Akan senantiasa ada sekelompok orang dari umatku yang selalu menegakkan kebenaran dan mampu mengalahkan musuh-musuh mereka. Tidak memadaratkan mereka orang-orang yang menentang mereka, kecuali sekadar kesulitan hidup yang akan menimpa mereka, sampai datang kepada mereka keputusan Allah (Hari Kiamat), sementara mereka tetap dalam keadaan demikian." Para Sahabat bertanya, "Ya Rasulullah, di manakah mereka berada?" Rasulullah Saw. menjawab, "Mereka berada di Baitul Maqdis (Al-Quds) dan di sekitar Baitul Maqdis." (HR. Ahmad dan ath-Thabrani)


Allahu akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar wa lillahil hamd! [syabab.com]

http://mykhilafah.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1005:300000-orang-hadiri-jumaat-terakhir-ramadhan-di-masjid-al-aqsa-gelora-seruan-penegakkan-khilafah&catid=38:hizb-worldwide&Itemid=59


0 comments:

Post a Comment



 

MENGENAL HIZBUT TAHRIR